+45 8613 6655info@noder.dk  

Educate·S - Stykker for klaver

Educate·S’ nodeserie præsenterer elever for musik med de musikalske horisonter og klangverdener, som samtidens komponister bidrager med.

Lagerstatus: På lager

262,00 kr

Køb alle dine noder ét sted - vi har et kæmpe stort udvalg.

Køb i DK og få kompetent vejledning og god service.

Butik i Esbjerg Besøg os i vores fysiske butik og bliv inspireret.

Fri fragt Vi betaler fragten hvis du køber for min. 1000 kr.

Fuld returret Returner dine varer inden for 14 dage hvis "klaveret ikke spiller".

Beskrivelse

Detaljer

Educate·S er en serie af musikstykker udgivet af musikforlaget Edition·S i 2016. Tilblivelsen af serien udspringer af et ønske om at bygge videre på den historiske tradition, hvor samtidens komponister skrev musik, der indviede musikelever i nye musikalske oplevelser og erkendelser. I deres samtid komponerede Bach, Brahms og Bartok musik i en kondenseret form, hvor pædagogiske hensyn og kunstneriske ambitioner gik op i en højere enhed til glæde for børn og unge i deres musikalske vorden.

Denne vigtige tradition ønsker vi at videreføre og har derfor opfordret toneangivende, danske komponister til at skrive nye stykker til samlingen. Educate·S’ nodeserie præsenterer elever for musik med de musikalske horisonter og klangverdener, som samtidens komponister bidrager med.

Birgitte Alsted: Elegiske Intermezzi
Simon Christensen: Zing spiral
Fuzzy: En tur i biografen
Eva Noer Kondrup: En tur på stranden
Ib Nørholm: Metrik, kære ven, og fødder - Tæl - og (be)hersk - Myrens gang på jorden
Morten Olsen: Tre små klaverstykker
Kasper Rofelt: Klaverstykke
Martin Stauning: Sprøgelsessangen
Line Tjørnhøj: Duck Dance
Nicolai Worsaae: Klaveretuder for børn

Yderligere information

Yderligere information

Produktnr. C.1294
Genre Klassisk
Forlag Edition-S
Instrumentation Piano
Sider 59
Udgivelsesår 2016

Bedømmelser

Indsend din bedømmelse

Kun registrerede brugere kan skrive bedømmelser. Log ind eller registrer

Vent venligst ...

Varen er tilføjet til kurven.